Sicken dag!

Regn, rusk och underbara hästar. Det är vad min dag har bestått av. :)

Åkte iväg till stallet imorse vid 6 någongång. Gjorde det vanliga alltså, släppte ut hästarna, gav dom mat, fyllde på vatten i hagarna, fixade kraft fodret samt mockade så mycket jag hann, som sagt det gamla vanliga.

Vid 8 åkte jag ut till Sproge och red 4 hästar samt  longerade/tömkörde en häst (vilket visade sig bli det mest ansträngande passet för dagen, hehe) Tur var så skötte sig de andra 4 hästarna sig utomordentligt! :)


Åkte sen hem igen och red Castro och Quando, lite snabba pass. Castro fick sig ett pass på "klöveråkern" och han fick minsann jobba lite idag, men han skötte sig otroligt bra fast han tyckte det var jobbigt! Stolt matte! ;)

Sen red jag och mamma bort till ängen på andra sidan vägen med Quando och Salka. Red ett litet kort tag och lillgrabben var helt otroligt fin, han är verkligen helt underbar att rida den där lilla hästen! :)


Sista hästen blev en vit häst vid namn Cloé. Hoppade henne för Gill vilket jag tycker gick helt okej. Har aldrig ridit henne förut men hon var iaf väldigt trevlig i munnen och fin på hinder. Så nästa Torsdag blir det samma visa och sen får vi se om det blir en liten klubbtävling den 7e. :)


Morgondagen ser ju ungefär likadan ut. Först till stallet vid 6 sen ut till Sproge, efter det rida Bea och sist men absolut inte minst rida alla mina Älskade små varelser. :)

Det går bra nu! ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0