Kommentar+Svar

Anonym

Vad har du för benlindor bak på Salka när du hoppar? Mina glider bara

 

Svar: Oj nu var det ett tag sen jag hade lindor på mina hästar så kommer inte riktigt ihåg vilka som inte glider tyvärr. Men jag har iaf ett par fleece från John Whitaker som är riktigt bra (bild nedanför). Sen tror jag att de kombinarede lindorna som jag köpte från Börjes också sitter bra. Även ett par kombinerade från Equiline sitter riktigt bra, de har jag även haft i kanske 8(?)år och de fungerar fortfarande utmärkt! :)

 

För mig känns det som att fleecebandagen i största del sitter där de ska, kanske att de glider ner lite men inte speciellt mycket, sen är dom ju inte så praktiska när det är blött och skitigt ute. Men vid tort underlag så funkar dom fint. :)

 

Sen tycker jag att benlindor som inte glidit på Castro har hamnat nere i karleden när jag haft dom på Salka, så det kanske beror lite på hästen vad som passar eller inte passar.

 

(lite dålig bild på dom, men de sitter där de skall iaf och jag har nu kollat igenom alla bilder när jag har de lindorna och de har inte glidit ner en cm under banans gång) :)

 

 


 

 

Misan!

Du kunde ha köpt en bra häst istället för alla hjälmar ;)

 

Svar: Jag har ju blivit förbjuden att köpa en bra häst eftersom jag då hade 3-5 hästar som behövts stallats upp, men du kunde ju ha bytt Curt mot en bra häst istället. ;) Hehe

 

Bild från vår allra första tävling på fastlandet, min underbara lilla ponny! <3

 


 

 Anonym

Hur gick dressyrtävlingen?

 

Svar: Den gick väl helt okej, vi gjorde väl inte precis någon strålande uppvisning, lite småmissar här och var som tex fattade fel galopp och gick över till galopp i mellantraven.

På framridningen gjorde hon allt perfekt, men när vi kom in på banan så tappade vi lite bjudning samt fick inte samma fina rytm och gick i lite för låg form. Men hon gjorde sitt bästa iaf! :)


Jag är lite bortskämd med Stina där man endast behöver veta vägen så rider hon själv ihop 70% i de här klasserna, Salka behöver man rida lite mer på. ;)

 

 


 

A

Vilken av dina hästar tycker du bäst om? :-)

 

Svar: Om jag fick den här frågan för några månader så hade svaret varit självklart Cortino, min första egna ponny och den som alltid kommer betyda allra mest för mig! Men nu måste jag nog få säga att jag tycker om dom allehopan ungefär lika mycket. Alla är unika på sitt sätt och är charmiga på sina egna sätt. Alla mina hästar har en väldigt stor personlighet och tar plats, nästan lite för stor plats ibland. Men det tycker väl alla om sina egna hästar. ;)

 

 


 

 

Anonym

Hur känns det att ha en häst som ska säljas åt någon annan? Vill du att det ska komma en köpare snart eller vill du ha kvar henne? Rider du "dåligt" för att ingen ska vilja ha henne eller satsar du på vinst varje gång och ser ditt ridande som ett jobb? Hoppas du förstår hur jag tänker. Intresant att höra dina tankar kring detta.

 

Svar: Såhär ser jag det. Det är mitt "jobb" att få henne såld, jag måste då visa upp henne på allra bästa vis och göra bra reklam av henne. På tävlingar och träningar där det är andra människor som ser henne så måste jag alltid göra mitt allra bästa. Speciellt när man bor på en sån liten ö som jag gör där rykten sprids väldigt fort, då måste jag visa upp henne på ett bra sätt så att hon får bra rykte och så att fler blir intresserade utav henne. Så man har ju alltid ett ganska stort krav på sig att det skall gå bra. :)

 

För mig spelar det ingen roll om hon blir kvar länge, jag trivs verkligen med henne och hon blir bara roligare och roligare för varje vecka, speciellt när det gäller hoppningen. Men jag skulle aldrig kunna "hålla" henne för min egna skull, hennes ägare litar ju på mig att jag skall göra mitt "jobb" och då gör jag såklart det! :) Mamma är väldigt noggrann med att lägga ut annonser regelbundet och jag ser till så att det alltid finns färska filmer på henne som eventuella köpare kan se, eftersom hon inte var igång när jag fick henne så utvecklas hon hela tiden och då måste det finnas nya filmer. :)

 

Det här är något som jag skulle kunna tänka mig jobba med senare i livet, jag tycker det är kul med nya utmaningar och ju fler olika hästar man rider och tävlar, desto mer rutin får man och desto bättre ryttare blir man. :)

 

Men som sagt det blir ju tråkigt den dagen hon åker, men samtidigt är min hjärna inställd på att hon gör det en vacker dag och den dagen det händer så får jag ju bekräftat att jag skött mitt jobb! :)

 

 


 

 

Anonym

Ska du åka utomlands?

 

Svar: Ja jag och mormor hade tänkt ta en liten resa till varmare länder inom snar framtid om vi hittar något som passar. Antingen blir det denna vinter eller nästa vinter, men pass skall vi fixa nu iaf. :) Mitt lilla krav är ju att vi måste hitta något ställe där man kan simma med delfiner, något som jag har på min "Saker jag skall göra innan jag dör-lista". Så om vi inte hittar något passande nu så får det bli nästa år. Men iväg en vecka tillsammans skall vi iaf! :)

 

 


 

Tack för alla frågor som ni ställer, och jag hoppas jag lyckas svara på ett bra sätt! Fortsätt att bomba på med kommentarer, ju fler desto roligare! :D


Kommentarer
Postat av: Extramamma

Du Ronja, simma med delfiner kan man göra på Kolmården!!
Puss och kram!!

2012-09-18 @ 18:49:37
Postat av: J

Vill du simma med delfiner kan jag rekommendera Egypten! Har hört att det ska va bra och inte så fasligt dyrt.

2012-09-18 @ 19:50:42
Postat av: Emma Pettersson

har en fråga :) vad skulle du sagt om en 13 flica/poljke kom och provred salka? haha skulle järna vilja rida henne och castro :) älskar dom otroligt mycket <3

2012-09-18 @ 20:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0