Knasiga Älgen!

Dagen började med utsläpp av hästar .
 
Första hästen för dagen var Lillemors travhäst som jag först longerade och sen satt mamma upp och travade runt några varv, vilket gick mycket bra, hon var mycket duktig och gjorde så gott hon kunde! :)
 
Sen kom Kalle och lekte med oss ett tag (han red Curt en gång i veckan förut när vi fortfarande hade kvar honom)
 
Åkte ut till våra hästar och körde in Q till ridhuset. Till en början var han ganska spänd och tyckte det var lite små läskigt, men han slappnade av ganska fort och blev väldigt fin. Tog fram två räcken som vi skuttade över några gånger upp till 95(?)cm. Han är så fin den där lilla hästen! <3
 
 
 
När vi kom tillbaka till stallet så masserade jag lillgrabben samt linimenterade honom. När allt var klart med honom så tog jag och mor en lugn tur i skogen med Castro och Salka, Castro har nu två dagar i rad fått gå i högt klöver, så det verkade som att han hade endel träningsvärk i rumpan sin! ;)
Iaf så skötte sig båda väldigt bra och Salka var riktigt pigg och glad, på ett bra sätt då alltså! :)
 
 
 
 
Men när jag och modern skulle gå iväg till skogen så fick Älgen fnatt i hagen och började skena runt och bocka som en liten galning. Den hästen har ju verkligen noll koll på sin kropp så när hon skenade mot staketet och skulle göra en fin tvärnit så kom staketet lite fortare än vad hon trott så hon halkade halvt omkull så hon nästan hamnade under staketet, och sen hoppade hon iväg på tre ben. Iaf så verkade det som att hon överlevde fallet och vad jag kunde se så var hon inte svullen och inte halt en stund efter. Så vi får hoppas att lilltjejen inte skadat sig nu när hon börjar bli så fin!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0