I'm back

Har precis kommit hem från stallet. Har hittills fixat allt som skall fixas i stallet och sen har jag även ridit castro och Älgen.
 
Skulle egentligen försöka mig på en tur i skogen med Älgen, men eftersom Quando så fint hade fixat till sitt täcke så det hängde lite fint, så vågade jag inte rida iväg om han skulle börja springa och snurra in sig så att han skadade sig, så därför fick det bli en väldigt kort tur bredvid ridbanan, eftersom ridbanan inte går att rida på nu när det kommit massa regn så fick jag rida runt på en plätt som kanske är 10*20m, om inte ännu mindre. Så därför fick det endast bli lite skritt+trav för hennes del idag.
 
 
 
 
Sen tog jag och Castro en tur på ängen på andra sidan vägen. Satan så fin han var idag, riktigt rolig att rida! Tänk vad mycket enklare och roligare det hade varit om han alltid kunde vara såhär lätt och fin att rida. ;) Haha
Tog bara ett ganska kort pass eftersom hans framben inte riktigt var lika slimmade som de brukar vara, antagligen pga att han står inne om nätterna nu på halm, blir nog lite hårt fast jag har ett tjockt lager. :S Jaja han är inte halt, varm eller reagerar på någon sena, så förhoppningsvis är det inget att oroa sig över. :)
 
 
 
 
Hade tänkt att rida Quando sen, ville inte göra det när jag var ensam och inte hade något klokt ställe att rida på. Så vi får se om mamma har lust att förlja med bort till ängen sen senare ikväll. Annars får både han och Salka vila idag. :)
 
Nej nu skall jag ta och äta lite frukost, hann inte med det imorse så jag får ta det nu istället helt enkelt, det funkar ju det med. ;) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu får ta faktiskt ta och berätta ordentligt om din nya häst :D Hur gick allt till, hur blev du med ännu en till häst hihi? Vad har den gjort, vem är den efter? Hur kom det sig att du köpte just den? Provridit andra? Berätta lite, jätteroligt ju, verkligen grattis till nya hästen :)

2012-09-27 @ 10:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0