Ibland är man bara för bra!

Har nu fixat i stort sett allt med hästarna och ridit de tre som skulle ridas, det enda som är kvar nu är kvällsfodringen, vilket känns lite tidigt att ge när klockan inte ens är 2. ;)
 
Tog först en tur på Castro på ridbanan och han var faktiskt väldigt fin idag, han var även lika fin igår, så tydligen behövde han en kass två dagars tävling för att mjuka upp sin gamla stela kropp. ;)
Tränade mycket bomarbete idag, innehållande 5m volter samt en böjd linje på 5-6 galoppsprång. Som sagt var han väldigt fin och gjorde allt mycket bra idag. :)
 
 
 
 
Salka fick även hon ett dressyrpass+bompass på banan idag. Testade att sätta på en graman på henne och se om hon kom upp lite mer i formen med hjälp av den, och jag måste få säga att den hjälpte henne väldigt mycket, hon fick en helt annan form, släppte bettet och blev mycket rakare, men hon har ju fortfarande lite problem med att sätta under sina långa bakben, men det kommer nog. :)
 
Red på samma linje som på Castro, men skippade 5m volten eftersom hon inte ännu orkar gå på så små volter, vi tar en sak i taget. ;) Hon var lite små lat idag, men lyssnar dock mycket bättre på mina skänklar nu även utan sporrar, (har bara sporrar på hoppträning samt tävling.) :)
 
 
 
 
Sist ut var Älg-kon, även hon fick sig ett pass på banan och även hon fick ta sig över lite bommar samt lite små hinder. Hon skötte sig helt okej.
 
 
 
 
Nu är det alltså bara två hästar kvar för dagen och sen skall jag ut till min bästa vän! :):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0