Hästarna.

Castro
 

Onsdag: Tömkörde honom på "banan", eftersom jag glömde pisken så var Castro latare än lat och gick knappt framåt, men ändå ganska fin och faktiskt så måste jag få säga att han är väldigt snygg att se på för tillfället, riktigt blank i pälsen och ganska snyggt musklad, han är ju trots allt 50% fullblod så någon riktig biff blir han ju aldrig tyvärr. 
 
 
Torsdag: Red honom på banan en sväng, emellanåt var han riktigt fin, men han släpper fortfarande inte riktigt till så mycket som jag vill, han var ju så fruktansvärt fin där ett tag, men den tiden är tydligen förbi.. Nej men det blir nog bättre snart. Tydligen så  ser han iaf väldigt fin ut (enligt modern min) men man vill ju helst att han skall kännas lika fin också. ;)
 
 
Fredag: Idag blir det en tur på banan igen, tävling på Söndag så då måste han mjukas upp lite extra nu några dagar innan, så vi får hoppas på att han släpper till fram till Söndag iaf. ;)
 
 
 
 
Salka
 

Onsdag: Tömkörde henne på banan för första gången och hon gick faktiskt väldigt fint. När man tömkör så får de ju jobba själva och behöver inte ha någon klump på ryggen som ibland kanske försvårar jobbet för dom. Lite lat var hon väl, men det är hon ju alltid, hon är en liten bekväm dam den där. ;) Men hon jobbade väldigt bra och fick en ganska rund och fin galopp. :)
 
Torsdag: Tömkörde henne även denna dag och nu gick hon ytterligare lite bättre. Fick en riktigt fin och rund galopp med bakbenen under sig och kom upp litelite i formen, hon vill ju gärna vara lite låg och öppen i sin form. :)
 
Fredag: Eftersom det är tävling i morgon så skall hon få gå en liten kort tur på banan, bara känna igenom henne lite och verkligen få till ställningen åt båda hållen, samt kanske småskutta lite över stegen. :)
 
 
 
 
Älgkon
 

Onsdag: Vilade
 
Torsdag: Tömkörde henne för första gången, eller förut har jag bara tömkört henne med sadel på. Hon var riktigt duktig och jobbade fint i form. Har ganska mycket problem i galoppen, men i traven ser hon riktigt trevlig ut faktiskt! Eftersom hon bara är 3år och aldrig gjort detta förut så tog jag ett väldigt kort pass och bara väldigt lite galopp. :)
 
Fredag: Har ännu inte riktigt bestämt mig om jag skall rida henne eller tömköra idag också. Vi får helt enkelt se hur det blir. :)
 
 
 
 
Förut har jag alltid tänkt att tömköra det gör man när man är lat och inte orkar rida och ger igentligen inte så mycket för hästen. Men jag tror nog att det är bättre och mer ansträngande arbete än vad jag förut har trott. Om inte annat så får hästarna arbeta mer med sig själva.
Om inte annat så får man se dom arbeta från marken, och det är ju inte speciellt ofta det händer eftersom man alltid sitter uppe på ryggen. ;)
Jag fick faktiskt en positiv syn på alla mina hästar nu när jag tömkört dom, de är faktiskt ganska så snygga allehopan, Salka är verkligen i perfekt hull nu och riktigt snyggt musklad, Castro är så snyggt musklad som han kan vara och även han i perfekt hull, och Älgen är faktiskt inte så ful när hon väl kommer ner i form och jobbar klokt, sen är hon fortfarande lite för tunn och kantig, men hon är ju trots allt bara 3år. :)
 
 
Nej nu får jag ta och sluta skriva och åka till stallet istället!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0