Frågor+Svar. (Quando)

Anonym

du kan väl skriva ett par rader om din nya? det skulle vara kul att veta lite mer om honom!


Anonym
 

Q?


Anonym

Nu får ta faktiskt ta och berätta ordentligt om din nya häst :D Hur gick allt till, hur blev du med ännu en till häst hihi? Vad har den gjort, vem är den efter? Hur kom det sig att du köpte just den? Provridit andra? Berätta lite, jätteroligt ju, verkligen grattis till nya hästen :)


L

Quando? Berätta!


anonym...

köpt häst? ;)


EMMA

Har du köpt honom!?!? :D :D

 

Svar: Ja som de flesta nog förstått så har jag blivit med häst och att den hästens namn är Quando. ;) 

Det var absolut inte planerat och jag har inte sökt efter någon ny häst, utan det blev ett litet sk impulsköp. Hehe.

Nej men han har stått på tillridning/försäljning ute i Sproge hos familjen Strange där jag jobbar, så jag har ridit honom endel ända sen han var 3år och verkligen tyckt att det varit en riktigt trevlig liten unghäst. Men det har aldrig varit så att jag varit intresserad av att köpa honom förut då de skulle ha ganska mycket för honom.

Men eftersom han har en lös benbit i höger bakkota och pga att han kostar pengar varje månad ute hos Strange så ville han lite snabbt bli av med honom och sänkte då priset till hälften(?) (vet inte riktigt hur mycket de begärt innan) och jag får även betala av honom under en tid så jag behövde inte betala allt på en och samma gång, och detta kunde jag då inte tacka nej till och därför blev det så att jag råkade skaffa mig ytterligare en häst. ;)

Så jag har köpt honom (eller rättare sagt betalat endel) för helt egna pengar, precis som med Castro. Så dom två är bara mina. ;) Hehe

Quando är 4 år, e: Qalle ue: Amiral. Han har gått några 1m klasser iår. Han är en otroligt trevlig individ som nog sitter inne med endel kapacitet, både i hoppning och dressyr. Fin hoppteknik och han har även väldigt fint steg och är otroligt fin i munnen. Ja det var väl allt jag kan komma på för tillfället.

 

 
 

Extramamma

Bästa Q!!


 

FINA QUANDO!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0