Dagen.

Åkte ut imorse till djuren och gav dom mat, släppte ut samt mockade alla roliga halmboxar, gud vad jag älskar halm! Eller nej kanske inte så mycket. ;)
 
Vid typ 10(?) kom bästa vän ut till mig och vid ca 11 skjutsade jag in henne till Bilskolan där jag sedan hämtade henne ca 1h efter. sen gick vi runt i lite affärer, jag snyggast som vanligt med dubbla mjukisar, kläder som stinker häst, osminkad samt ganska otvättat hår, men det är sån jag är! ;)
 
Vid 4-5 någonstans åkte vi ut till stallet igen där hennes far plockade upp henne.
 
När vi sagt farväl så tog jag och mor första turen i skogen på Herr Castro och Fröken Älgen. Så idag var alltså premiärturen för mamma på Älgen sen hon (försökte) rida in henne. Hon var lite osmidig i avsittningarna de första gångerna hon skulle sitta upp på henne så Älgen vart lite sprallig vid uppsittningarna sen ett tag, vilket var anledningen till att jag tog över inridningsjobbet. ;) 
Iaf så verkade modern tycka hon var mycket trevlig att rida nu så jag måste väl ha gjort ett ganska bra jobb iaf. :)
 
Herr Castro var ganska så pigg och lite sprallig, några bocksprång på vägen hem i galopp, annars skötte han sig fint, lite stel som vanligt dock, men han vilade ju igår vilket gör honom ännu lite stelare samt spralligare. ;)
 
 
 
 
När grupp 1 var klar så tog vi en tur på Quando och Salka. De fick sig en liten kortare tur med enbart skritt+trav. Salka har gått ganska hårt de senaste dagarna så hon får tat lite lugnt nu några dagar och Quando har inte riktigt "kommit hem" ännu så även han får ta det lite lugnt. :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: L

Quando? Berätta!

2012-09-26 @ 08:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0