Kommentar+Svar

hehe

vem kommer att träna hästarna nu ?

 

Svar: För tillfället så är det mamma som tar hand om alla hästar och rider dom så mycket som hon hinner.

 

Salka åkte iväg idag till en annan som skall "ta över" jobbet och vi skall väl även försöka få iväg Quando till någon som kan träna och kanske till och med tävla lite på honom fram tills jag blir bra igen. Han är ju ganska ung och färsk så han behöver hopptränas lite, vilket inte mamma vill (eller får) göra.

 

Dock är det väldigt svårt att hitta någon som jag vill skicka honom till, han har väldigt mycket kapacitet och väldigt känslig så det är ju väldigt lätt att det blir fel och bara skit av alltihopan och det är ju inget man helst vill. :/

 

Den enda person jag egentligen ville skicka honom till kunde inte vilket gör allt lite svårare, visst skulle jag nog få ha honom hos Stranges, men jag vill helst inte att han skall tillbaka dit och göra sig hemmastadd igen, han har ju varit lite virrig när han kommit bort från "hemmet". Men annars hade det ju varit ett väldigt bra alternativ.

 

Annars finns det nog ingen som jag litar på så pass mycket tyvärr. (nu är det inte så att jag tror att jag är bäst och att ingen annan klarar av honom, för så är det verkligen inte) Men jag känner inte att det finns någon annan med samma tänk som jag här på ön riktigt , jätte svårt att förklara på ett bra sätt utan att låta snobbig.

 

Jag är jobbigt petig med mina hästar, Castro är det tex ingen annan som "får" rida egentligen, men mamma är helt okej eftersom jag vet att hon inte har några speciella krav eller måsten, utan han får gå lite som han vill och jobba lagom mycket och mest mjukgörande. Så han kommer inte att bli iväg skickad till någon, det skulle nog bara förstöra allt. Han är ju lite utav en enmanshäst. (så fort jag klarar av att sitta på en häst så skall jag sakta men säkert ta över jobbet från mamma)

 

Älgen kräver inte så mycket tid så även hon kommer  stanna hemma!

 

Ja ungefär såhär ser det ut på hästsidan för tillfället. :)

 

 
 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du för tänk?

2012-10-13 @ 11:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0