Ett litet måste..

Har ett "litet" inköp som jag måste göra inom kort. Och det lilla inköpet är en ny sadel. För  tillfället har jag tre prestige hoppsadlar, två Golden Star och en Michael Robert, den sistnämnda är den enda jag själv använder.
 
Men det jobbiga är att ingen utav dessa sadlar ligger bra på Quando, så fort man börjar galoppera så åker sadeln på sniskan, och det är ju inte så kul om han skulle få problem i ryggen pga att sadeln ligger kasst.
 
Så därför måste jag nu köpa en ny sadel innan han börjar få ont... Och eftersom han haft Equipe förut och dom har passat bra, så försöker jag nu hitta en bra till ett bra pris, men när det gäller Equipe sadlar så är dom aldrig speciellt billiga..
 
 
Och det leder till att jag måste sälja de två Prestige sadlarna som jag ändå inte använder speciellt ofta, men vem vet hur lång tid det kan ta..
 
 
Ett annat problem är även att veta vad som passar både mig och honom, för jag själv har då ingen koll över huvud taget, sen är han väldigt kort i ryggen också, så min 17" sadel som jag har nu känns som gränsfall för lång och jag själv skulle nog behövt en 17.5" för att få plats med mina ben samt min feta röv. ;)
 
Men det är tur att jag har ett "Equipeproffs" till "Bonusmamma" så jag kanske kan utnyttja henne lite. ;) haha
 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Mamman

Du kanske ska ha 17 med large kåpa;-)

2012-10-25 @ 21:13:00
Postat av: Mamman

Du kanske ska ha 17 med large kåpa;-)

2012-10-25 @ 21:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0