Bilder på benbrottet.

Eftersom det var några som ville se "före" bilderna på min skada så lägger jag upp dom och skall försöka förklara så gott jag kan hur allt ligger till, nu vet jag inte om det är 100% rätt det jag säger, men ungefärligt iaf. ;)
 
 
 
Bild 1: Bilden är är tagen på framsidan av benet. I ringen ser man en spricka och om jag förstått rätt så skulle den delen vara helt lös(?) men är inte helt säker dock. Där jag ritat pilen så skall underbenet och överbenet vara parallella med varandra, så benet har alltså tryckt utåt.
 
 
 
 
Bild 2: Här är bilden tagen bakifrån. I fyrkanten så ser man att benet har tryckts ihop. I ringen ser man massa sprickor samt hur benet pressats ut.
 
 
 
Bild 3: Här är en vanlig rönkenbild från sidan. Även här ser man hur benet tryckts neråt. Den undre delen skall upp till den övre. :)
 
 
Ja såhär har iaf jag förstått att det ligger till, som sagt är det väl inte 100% riktigt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0