Back på Lassis!

Har nu kommit tillbaka till stället där de enbart har 4 kanaler och fruktansvärd mat.. Med andra ord Sjukhuset...
 
Anledningen till detta är att jag inte klarar av att göra något hemma, en tur till toaletten är en väldigt stor utmaning och något man helst undviker.
 
Eftersom det är ganska fullt i alla rum så skickade de hem mig alldeles för tidigt, med orden, " om jag inte trodde du skulle klara det så hade jag aldrig skickat iväg dig", men ja det var vad en läkare sa, alla andra var väldigt chockade över att jag redan fått komma hem. Även jag eftersom jag inte kunde ta mig någonstans utan gåbord och morfin direkt ut i blodet...
 
Iaf så skulle jag in till sjukgymnasten idag och på börja rehaben, men vi fick ge upp ganska snabbt eftersom jag fick så fruktansvärt ont. De har ju tagit ben från höften till knät och pga det så kan jag inte ställa mig upp utan att det känns som att någon hackar en kall kniv genom hela ljumsken, och jag är väl egentligen inte någon som är speciellt känslig för smärta egentligen.
 
Iaf så fick vi ringa och prata med sjukgymnasten+doktorn och eftersom jag hade så pass ont så tyckte de att jag skulle komma in igen och det enda alternativet var på bår, så ambulansen kom och hämtade mig och körde mig sen hit.
 
Så nu ligger jag här på ett väldigt trevligt rum som man blir så lycklig utav, eller nej kanske inte, men de har iaf morfin och det är ju det som är huvudsaken. ;) hehe
 
Blev kanske ett lite rörigt och jobbigt skrivet inlägg, men jag tror nog att ni förstår hur läget ligger till iaf! :)
 
 
Kan inte ens beskriva hur myckert jag saknar mina små älskade hästar, har inte träffat dom på över 1vecka nu, vill inget hellre än att åka ut och pussa på dom allehopan, de är ju mitt allt! <3
 
 
 
Lillgrabben kommer ju ha vuxit och blivit hur stor som helst nästa gång jag ser honom.

Kommentarer
Postat av: Sveriges största hästblogg

Hej Ronja vi hoppas att du är på bättringsvägen. Vi kontaktade gotlands tidningen för vi tycker det är viktigt att uppmärksamma din olycka och hoppas att detta var okej.
Vi skickade även mail till dig samma dag och hoppas att du inte tycker det är jobbigt. Lycka till med allt och vi kommer följa dig och din rehabilitering.
Delta gärna i Stockholm International Horse Show tävlingen, vi har många biljetter kvar.

2012-10-13 @ 14:44:12
URL: http://sverigesstorstahastblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0