Vad som händer.

Igår blev man hela 20 år, satan vad tiden går! Inget speciellt firande igår, och det lär väl inte bli något speciellt heller, men ikväll kommer iaf lite släktingar på middag.

Vad som händer i hästvärlden idag är detta.


-Först till Salka och hoppa några skutt med henne på banan. Samt mocka osv.

-Sen ut till mina djur, rida Castro+ Älgen på banan medans modern min fixar stallet.

-Sist nalkas lektion på Malena ute vid Traume.





Igår började jag med ett litet dressyrpass på Salka, jobbade inte speciellt hård och bara basic, hon var riktigt fin och börjar även få upp farten lite nu. :)




Sen åkte vi vidare till Hästnäs där jag började med att ta den vanliga "dagen efter tävling" turen på Castro. Pigg och glad häst!




Sist ut var Älgen. Bockade endel när jag longerade henne, och tyvärr så blir hon bara bättre och bättre på att bocka. Men som tur är så håller hon sig (oftast) på backen när man sitter på henne och även denna dag gjorde hon det. Dock så gjorde hon av med lite för mycket energi under longeringen så hon hade inte så mycket kvar till ridningen, men hon jobbade på bra och vi "skuttade" även över små hinder på 20cm några gånger. :)





När all ridning var klar så tog vi in den finaste av de allehopan, alltså Stina. Denna dag fick hon sig en trimning av man och svans+ massa godis såklart, hon lever livet för tillfället den hästen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0