Tisdag, Onsdag, Torsdag.

Castro


Tisdag: Red honom en sväng i skogen, han skötte sig helt okej fram tills vi kom till åkern på hemvägen, där fick han lite knäpp. Han vägrade ställa åt vänster och ville minsann inte gå i det tempo jag ville, så därför blev han arg och stod och studsade på stället eller gjorde sina fina luftsprång vilket alltid resulterar i att man tappar tyglarna, men denna dag skenade han inte iväg efter iaf. Hehe

Som ett litet "straff" så  fick han sig ett litet dressyrpass på åkern och då var han sjukligt fin!!

Onsdag:
Tömkörde honom på banan. Han ville inte alls ställa sig åt vänster och sköt enbart in bogen. När jag väl fick honom att ställa sig inåt och få ut bogen så blev han oren på höger fram, alltså ytterbenet, men när jag bytte varv så att höger var närmast mig så såg han hur fräsch ut som helst.

Om han hade haft ont i benet så känns det som att han skulle vara mer halt i höger varv. På framhoppningen i Eksjö så blev det likadant på samma ben när jag gjorde en ganska skarp sluta i vänster galopp, men det var enbart en liten stund och sen gick han normalt igen.

Och när Castro har ont så säger han till med en gång och absolut inte hoppar så bra som han gjort på senaste tiden, lite skumt.

Torsdag:
VILADE! Lillemor kände igenom honom och han var väldigt stel och satt fast endel i rygg+bog+hals. Så peppar peppar har det varit därför han varit lite oren och skitstel att rida! Vi får hoppas det blir bättre snart. :)






Salka


Tisdag: Hoppade henne på banan- skrev om det i tidigare inlägg+film finns. :)

Onsdag:
Red henne ett litet kort pass på dressyrbanan. Hon var jätte fin, lite okoncentrerad emellanåt, tex när det kom en lös hund, lite bilar, mm, hon är ju så himla nyfiken och intresserad utav allt! Men när hon har fått kollat klart så kan hon koncentrera sig på mig igen. Tränade endel på att runda till hennes galopp lite, så jag jobbade henne i lätt sits och i lång och låg form och då blev galoppen betydligt bättre. Så det får jag jobba mer på! :)

Torsdag:
Vilade.







Älgen


Tisdag: Red henne en tur i skogen tillsammans med modern. Red på en väldigt slingrig stig mellan massa träd, och hon envisades med att gå i ökad trav, eller ja det gick ju inte speciellt fort men hon travade med väldigt höga framben samtidigt som jag inte hade någonting i handen och när hon travar på detta vis så är det väldigt svårt att hålla balansen(eftersom hon travar så mjukt så det känns inte att hon slår i marken), så jag vinglade runt uppe på hennes rygg medans hon travade och galopperade hur balanserat som helst på den lilla stigen. Hon är faktiskt ganska söt ibland.


Onsdag:
VILADE

Torsdag:
Red henne en tur i skogen tillsammans med mamma, men denna gång på järnvägen (bred väg rakt fram) och tydligen var inte denna tur riktigt lika rolig, så idag hade hon ett ganska vanligt steg. ;) Men när vägen svängde så kom det ett ganska stort bocksprång, så tydligen är det väldigt roligt att svänga. haha






Obelix


Onsdag: Red honom på Silikaten, till en början var han väldigt okoncentrerad och hade koll på allt annat samt alla andra nya hästar. Sötnöten! Men efter kanske 5 min så slappnade han av och blev asfin!! FinaFina lilla prinsen!!

Torsdag:
Hoppträning för Gill i Traume. Han jobbade på fint, trycker in bogarna lite i svängarna och blir lite hög i nacken mellan hindren och då får man inte riktigt kontakt med honom, vilket gjorde att jag fick svänga förbi några gånger. Men de gånger han tog mina hjälper på rätt sätt så var han verkligen asfin! Gjorde även höjdrekord idag, hoppade bana på hela 90cm. De första sprången på 90 hoppade han inte riktigt upp sig, men efter att ha fått med sig en bom så hoppade han upp sig mer och hoppade riktigt riktigt fint! Men han kommer nog att sova riktigt gott inatt! Underbara lilla hästen!! :)

Film kommer inom kort!





Otto


Onsdag: När jag var ute hos bästaste bästa Sara så fick jag ta en tur på hennes fina häst. Eftersom han vilat ett par veckor (Sara har ju tyvärr ridförbud pga skada för tillfället) så hade jag både väst och hjälm på mig,duktig Ronja! Men det gick helt ok, han skötte sig hur bra som helst och jag satt kvar hela passet. Han är faktiskt en liten Ronja häst i dressyren, så det är bra att jag får leka lite dressyrtant igen nu när min egna dressyrvän är på smällen! ;) haha





Ja det var väl det hästeriet jag gjort de senaste dagarna. :) Imorgon skall jag ut till Sproge och jobba på morgonen och sen flyttar vi ut hästarna (inte Stina) till "sommarstugan", så nu kommer Älgen få helledigt och tänka över livet någon månad. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0