Idag + Imorgon.

Idag har alla mina fina skött sig! Började som sagt med ett litet hoppass med Salka på banan, som alltid gör hon allt enkelt och okomplicerat, det är bara för mig att sitta still där uppe. :) Hade dock glömt sätta på martingal, vilket resulterade i att hon blev lite hög i nacken och fick då lite orytmiskt galopp så det var lite svårt för mig att se avstånd, hon har ju inte riktigt tillräcklig ork+styrka ännu utan martingalen, men snart så! FILM KOMMER IMORGON!





Castro fick sig en liten kort genomkörare på banan. Han var ganska så stel idag men skötte sig fint, gjorde mest basic, men jobbade mycket med att få med yttersidan utan att få honom utåtställd i svängarna, oftast då bommarna faller. Hittade även lite bommar på banan som vi skuttade över (20cm)





Älgen fick även hon en sväng på banan, longering först och sen ett litet ridpass, hon skötte sig fint hela tiden. Imorgon nalkas uteritt. Spännande! ;)





Sist ut var Malena, idag var det dressyr som stod på schemat. Hon var ganska tjaffsig i munnen emellanåt, men i största del skötte hon sig fint. Galoppen blir bara bättre och bättre! :)





Morgondagens schema


- Städa rummet (eller rättare sagt sanera)

- Rida Obelix

- Ta en tur i skogen på Älgen tillsammans med modern min.

- Rida Castro i skogen (tror jag)

- Om vädret är fint blir det en tur på salka i skogen också, annars får det nog bli ridhuset. :)

- Sen kanske ut till bästaste Sara!!!!


Ja mer än så kommer nog inte morgondagen att innehålla, kanske skall försöka hinna med att laga en rabarberpaj som jag kan ha med mig ut till Sara, hade ju inte varit helt fel kanske. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0