Hestar små.

Mätt, trött och belåten sitter man här i soffan och ser på TV. Idag har jag hunnit med allt som jag planerat för dagen, eller jag sket faktiskt i banbyggnaden och satt lite längre hos Sara på Lassis istället. :)


Ute hos familjen Strange blev det 5 hästar ridna idag, alla skötte sig exemplariskt! Sist ut var Fredriks PRE hingst, svart som natten och snygg som satan! Första gången jag rider honom och även första gången jag rider en PRE häst, snacka om skillnad jämfört med de andra djuren man sitter på dagligen. Riktigt riktigt fin häst den där! :)




När jag kom hem åkte jag nästan direkt till bästa vännen och satt vid henne ett antal timmar innan det var dags att åka vidare till mina egna hästar. :)

Snälla föräldrar som man har så hade de redan mockat och fixat allt till alla djuren så det enda jag behövde göra var att rida gammelmannen. Även idag fick han sig en tur på banan, till en början var han lite stel och släppte inte riktigt bettet, framåtbjudningen existerade inte heller, men så länge man inte pressar honom och låter han gå i den takt och tempo som han själv vill så blir det nästan alltid riktigt bra i slutet, även denna dag var en sådan dag, på slutet släppte han helt och jag hade allt för skänklarna och inget i handen. det är fint det! :)






När jag vart klar med Castro så åkte jag vidare till Salka och red en tur på framhoppningen (tävling imorgon). Självklart slutade passet med att jag skuttade över de små hindren på 60cm ett par gånger, och den hästen alltså! MUMS. Istället för att hoppa 60cm så hoppar hon 1.20m, med väldigt mjuka och behagliga språng så man tappar absolut inte balansen, och sen efter så gör hon lite glädjeskutt. Haha Hon är riktigt fin den där lilla Salka! :)





Imorgon skall man vara funktionär hela dagen på WRKs hopptävling (ponny) och sen på Söndag så är det Castros tur att visa vad gamlingen går för, skall bli spännande med vattengrav och allt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0