Fredag

Började dagen med att åka ut till familjen Strange. Idag blev det 4 hästar ridna där ute och det gick helt ok! :)

Sen hem till 15 för att köra ut djuren till deras sommarstuga. Först ut var Älgen som skall gå i den stora hagen på andra sidan vägen, så vi släppte ihop henne och Fisen (Sopheias häst) där vilket var väldigt odramatiskt. Skönt!

Men sen när pappa fixade staketet så hade de tydligen tagit sig en ordentlig motionsrunda, men båda var hela och fina när vi släpte in dem i natthagen som tur var. :)






Sen var det Castro och Salkas tur att komma dit, dock till andra sidan vägen där vi har boxar och lite mindre hagar. Castro firade med en riktig rejstur och gjorde några "fina" tvärnitar så att hans matte höll på att få ett nervsammansbrott, usch vad jag blir orolig att de skall skada sig när de håller på, men det är ju bra att han blev glad iaf. ;)

Salka däremot tog några få trav+galoppsteg men stod mestadels stilla med huvudet nere i marken. ;)



(bild tagen precis när vi fick hem honom för snart 3 år sedan, tiden går fort)


När boxarna var spånade+halmade så tog jag och mamma en liten tur i skogen på de stora. Castro var hur fin som helst, väldigt mjuk och fin, antingen så fixade Lillemor till honom igår, eller så var han väldigt glad över att få komma ut till favvohemmet. ;)


Morgondagen blir nog väldigt lugn för min del. Skall först ut och släppa ut Castro och Salka på morgonen+ släppa ut Älgen+Fisen i stora hagen, någon gång under dagen skall Castro+Salka bli ridna också, lugnt båda två.

Stina skall få sin del av kärlek också, men annars tror jag nog inte att jag skall göra något speciellt. Baka paj kanske. ;)

Så om det finns någon där ute som vill fylla min dag lite så är det bara att höra av sig. ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0