Man skall inte klaga!

Har precis kommit hem från stallen. Idag har både Castro och Salka fått sig ett varsitt trimpass på banan med mig på ryggen.
 
 
Började med Castro, jobbade mest med det vanliga, vilket är att kunna ställa honom inåt utan att han skall tappa ytterbogen, speciellt i höger varv där är han väldigt duktig på att fuska. Vi tränade även lite "piruetter" i galopp, vilket han gör helt ok i vänster varv, men det är desto svårare i höger. :)
 
Förutom att han var lite spänd idag, det var ju någon som flyttat på stolarna bredvid "ridbanan" igen, och lite stel till en början, så var han ganska fin och medgörlig. Dock blev han lite sur på mig när jag inte tillät honom att klia sig mitt i travarbetet, men självklart slutade det med att jag fick låta honom klia sig eftersom annars tänkte han inte ta ett enda steg framåt, det var klia sig eller stå på bakbenen eller backa bakåt. Han är ju för rolig ibland min röda! ;)
 
 
Söt är han iaf!
 
 
Sen var det Salkas tur. Idag fick hon jobba mycket travbomar, vilket hon börjar blir riktigt duktig på(!!) Nu skall vi bara fixa så vi kan höja upp bomarna lite samt fixa fram en studs. :) 
 
Vi tränade även mycket på rakställning, då hon gärna går lite böjd inåt i båda varven. Annars var det väl mest standard, framåt och hålla bjudningen hela tiden.
 
Idag skötte hon sig snudd på exemplariskt, var väldigt mjuk i munnen större delen av passet och lyssnade fint framåt. Så det går ju åt rätt håll iaf! :)
 
 
 
 
Sist blev det självklart en tur till världens sötaste lilla pöjk. Som var så charmig och tog ett litet smakprov av sin matte. Ett riktigt litet charmtroll den där... ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0