Kommentar+Svar

Johanna

Varför red du bara en klass med Salka?

 

Svar: Jag haft henne i ca 3 månader och hon blev förkyld och fick hosta som inte riktigt ville ge med sig så har hon bara varit igång i kanske 1,5 månader totalt, innan jag fick hem henne så hade hon ju vilat i ett antal månader (på grund av ryttarbrist).

Innan så har hon bara gått en 1.20m, annars upp till 1.10m och eftersom hon inte är i full kondition ännu så ville jag inte starta högre än 1.10m ännu. (det fanns ju bara en 1.10m på hela helgen) 

Hade först tänkt att jag kanske kunde rida 1.15m på Lördagen, men eftersom underlaget blev som det blev så struntade jag i det. Det hade ju varit en annan sak om hon var tex som Castro som tävlat mycket högt innan och har rutin på högre höjder, men nu när hon inte riktigt har det så tyckte jag det var taskigt mot henne att tävla högre just denna helg. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0