Klar för dagen.

Nu har man gjort nästan allt man skall för dagen, det enda som är kvar är att fixa sätt att komma ut till bonusfamiljen imorgon, mormodern (som jag i vanliga fall snor bilen av) skall till doktorn imorgon så hon måste ha den billiga bilen, Felix (bror min) lär vilja ha Volvon imorgon också, men han kan fan ta cykeln imorgon, det är ju lite närmare att cykla till Svenska Spel än vad det är att cykla till Sproge. ;) Dock så måste jag nog tanka bilen och det är ju inte det roligaste kanske...
 
Men om jag går upp tillräckligt tidigt så lär jag kunna sno bilen innan brodern har vaknat. hehe ;)
 
 
Idag har både Castro och Salka fått sig ett dressyrpass, med lite travbommar. Båda var riktigt riktigt fina och mjuka idag! Castro var till en början ganska lat och ju mer jag la på benen desto långsammare gick det, men efter ett tag så flöt det på bättre och jag kunde bara sitta och åka häst, han är ganska underbar på det sättet, inte ofta man behöver anstränga sig speciellt mycket. ;)
 
Salka har börjat fått upp farten lite nu också, man behöver inte alls vara på henne framåt speciellt mycket längre, samtidigt som hon var riktigt mjuk och fin i munnen, nästan lika mjuk som Castro, så det börjar ta sig det här. ;)
 
 
 
 
Och vet ni vad, idag har jag fått göra något som jag längtat efter i jag vet inte hur många månder, jag har fått rida en sväng på finastefinaste Stina. Det var inte igår inte. ;)
 
Lilleman sprang naturligtvis bredvid under hela "det långa" passet, mestadels bockandes och sparkandes, jag är tveksam till om jag vill rida in den där galningen om 3 år. ;) hehe
 
Bara för att, så tog vi även fram en liten bom som de fick "hoppa" över, vilket båda två gjorde fint, Lillen verkade tycka det var ganska kul också. ;)
 
Stina kändes faktiskt väldigt mjuk och fin trots den långa vilan, det trodde jag väl då aldrig, och även hon verkade tycka det var ganska roligt att få röra lite på fläsket igen. :)
 
Liten film kommer upp senare! :D
 
 
 
Glömde bort att jag inte hade någon hjälm i stallet så det fick bli utan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0