Hoppochskutt.

Lite små trött för tillfället, har precis sett Sveriges bleka dress från OS. Hehe
 
 
Idag har man jobbat 10-18 på Dahrves och de sista timmarna fick jag jobba själv inne på Travbanan. Tror inte att jag slarvade bort allt för mycket pengar eller skrämde iväg allt för mycket kunder. Men man vet ju aldrig. Lite svårt är det när kunder frågar efter vart vissa saker finns i butiken, när den första frågan som dyker upp i huvudet är "hur i helvete ser en sån ut".
 
Vid ett tillfälle var det en som frågade efter vart det fanns gummistroppar(?) till spark(någonting), jag började leta bland långa breda snören och frågade om det kunde vara något i den stilen, men nej i själva verket var det en gummirem i liknande storlek till en sporrem, som tur var så var det en annan kund i närheten som kunde hjälpa henne. Vilken tur jag hade!
 
Så nej det där med travgrejer är väl inte precis något jag är speciellt insatt i. Men hur är det man säger, man skall lära sig något nytt varje dag! ;)
 
 
Båda hästarna fick sig ett kombinerat dressyrpass/bompass. Modern och Fadern min har fixat så att jag kan ha lite förhöjda travbomar, så att de får jobba ytterligare lite mer, vilket båda två verkligen behöver. Nu är det bara en liten studs som skall fixas så har jag nästan allt där ute. ;)
 
 
Mamma red Salka idag och hon verkade fin, såg jätte fin ut (och väldigt koncentrerad) över bomarna, men även annars så såg hon snygg och lydig ut. ;)
 
 
 
 
Castro däremot var desto mindre fin och koncentrerad på bomarna, han är så fruktansvärt ouppmärksam på bomar ibland, speciellt när det är lätta plaströr (gamla mattrullor från pappas jobb). Varenda bom flyger iväg när Castro kommer och när man blir lite irriterad på honom och säger till han en gång så står han och studsar upp och ner och tänker inte ta ett enda steg fram förens man bett om ursäkt. Den hästen alltså!
 
På slutet började han lyssna bättre och lyfte mer på fötterna iaf!
 
Idag fick han även rulla runt på en "8-volt" över en trästege (man tar det man har). "Ridbanan" är väl kanske 25m*40m (max) och jag har ställt en stege nästan på medellinjen, så då hoppade jag den på diagonalen ett antal varv, vilket han tyckte var ruskigt jobbigt, men han vart inte arg utan fortsatte bara jobba på. Duktig häst!
 
 
 
 
Imorgon skall jag även besvara era frågor! :) GOD NATT gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0