Färdig för dagen.

Började dagen ute hos familjen Strange och red några hästar, åkte hem till 3 för att vi skulle se på Kalles (han som red Curt förut) band som han startat, men mamma kunde inte ta ledigt sista timmen så tyvärr blev det inget. Lite tråkigt eftersom han verkligen ville att vi skulle komma och kolla. :(
 
När mamma kom hem så åkte vi ut till de små djuren och red en sväng på banan på en varsin häst.
 
Castro fick jobba lite bomar och så avslutade jag med att skutta runt över stegen ett par gånger, annars red jag mest basic och lätt arbete. Idag var han väldigt mjuk i stort sett hela passet. :)
 
 
 
När jag var klar med Castro så snodde jag Salka av mamma och gjorde samma övning med stegen som jag gjort med Castro på sista tiden.
 
Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde, det är ju trots allt en ganska svår övning, hon hoppade jätte mjukt och runt och landade i rätt galopp i stort sett varje gång och tog tag i arbetet! Jag red henne inte i form utan hon fick ha huvudet lite där hon ville nu till en början eftersom jag inte vill ta bort någon bjudning till hinder på henne, eller göra övningen allt för svår. Men som sagt hon skötte sig väldigt bra!! :)
 

Kommentarer
Postat av: Elin Junghem

Hejhej :)) Du hyrde ju Curt förut och det är jag som
Ska köpa honom, och Anna sa att jag skulle skriva till dig på din blogg ;) du får gärna kolla in min blogg, och Anna sa också att du ville ha lite kontakt och så.. Så du kan meila mig på ; [email protected] :D

2012-08-11 @ 18:23:20
URL: http://nattstad.se/elinjunghem
Postat av: Elin Junghem

Hejhej :)) Du hyrde ju Curt förut och det är jag som
Ska köpa honom, och Anna sa att jag skulle skriva till dig på din blogg ;) du får gärna kolla in min blogg, och Anna sa också att du ville ha lite kontakt och så.. Så du kan meila mig på ; [email protected] :D

2012-08-11 @ 18:24:06
URL: http://nattstad.se/elinjunghem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0