Inge mer skogsmulle.

Nu är det slut på skogsturerna på min knäppa röda. Det går verkligen inte, han blir bara arg och ställer sig på bakbenen, backar och har ingen som helst koll på sig själv. Och självklart blir jag då arg på han eftersom det inte finns någon som helst anledning till varför han skall hålla på som han gör. Det blir bara farligt alltihop.
 
När man kommer hem till ridbanan så är han hur fin som helst och inte ett dugg dum, så jag får helt enkelt inse att det inte går att rida ut han i skogen, finns väl en tur i skogen som han klarar av att gå utan att bli arg, men de andra vägarna skall jag hålla mig ifrån.
 
Ganska tråkigt eftersom jag vill rida honom på så många olika underlag som möjligt och ha en varierande träning på honom, men tyvärr så verkar inte han tycka samma sak....
 
 
Så nu ett tag framöver så lär jag endast hålla mig på ridbanor eller ängar, säkrast så....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0