Hon är ju för rolig.

När man släpper ut Salka i hagen med lite mer gräs medans man rider Castro så vägrar hon bli fångad när mamma eller pappa försöker ta in henne.
 
Som idag när mamma bara skulle gå in och ta av henne täcket, då sprang hon ett ganska bra tag runt runt och tänkte minsann inte bli infångad.
 
Men sen när jag gick ut kanske 20 min efter och skulle ta in henne till hennes hage, då kommer hon gnäggandes till grinden och är jätte snäll.
 
 
Vilket är lite konstigt eftersom när mamma rider henne så ställer hon inte mycket krav, utan rider mest runt runt och låter henne gå lite som hon vill, eller hon går ju självklart i form hela tiden, men mamma pressar inte henne speciellt mycket. Medans när jag rider henne så är jag alltid väldigt noga med att hon alltid tänker framåt och trampar på med bakbenen, och är mycket strängare än mamma med rakställning (hon vill gärna gå lite som en banan på rakt spår) osv. Så hon borde ju egentligen tycka att jag är en rikitig pain in the ass. Och verkligen komma springandes och gnäggandes till pappa som enbart ger henne mat eller leder runt lite på henne. ;)
 

Men självklart kan det ju bara vara att just vid det tillfället som jag kommer så vill hon in, och att om jag kommit vid de tillfället som de andra så hade hon sprungit ifrån mig också, men det har hänt ett antal gånger nu.
 
Hon är iaf en riktig liten charmknutta! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0