Hemkommen efter en ganska misslyckad helg i Eksjö.

På fredagen gick han en 1.30m A:1a.
 
Grunden nollade vi och han kändes väldigt fin och hoppade med ryggen och var inte ens i speciellt många bomar. I omhoppningen red jaf bra 1-3 och han hoppade riktigt fint, men sen till hinder 4 så kände jag ett långt avstånd och tyckte jag låg jätte bra, men Castro lyssnade inte riktigt framåt och fick då gå av jättelångt, han klarade hindret, men han var ju inte speciellt glad på mig. Men han skötte sig hela rundan och tyvärr fick vi med oss sista bomen. Men efter mål så var han arg sparkade lite och stod lite på bakbenen. Så nej han var inte speciellt glad på mig efter mitt misslyckande.
 
Men vi lyckades rida till en 10e placering iaf.
 
 
 
Sen på Lördagen gick han först en 1.30m.
 
På framhoppningen började han med att stanna på ett räcke på 80cm. Så nej han hade fortfarande inte förlåtit mig sen gårdagen. När jag kom in på banan så ville han först inte igenom start, ni vet så som han kan göra ibland, men iaf så efter lite bråk så kom han igång, men hoppade då väldigt spänt och 3 bomar föll i marken + 3 tidsfel = 15 fel
 
 
Dum som jag är så ställer jag ändå upp i 1.40m fast han gick så dåligt och hoppade spänt, om jag var smart så hade jag bytt till 1.40m på Söndagen istället.
 
Men iaf så hoppade han lika spänt nu och var lite små grinig, så det enda jag kunde göra var att sitta still och göra mig så liten som möjligt så att han inte blev allt för arg. Slutade iaf med att 5 bomar föll = 20fel.
 
 
 
På Söndagen ändrade vi så att jag enbart red 1.30m (skulle egentligen rida 1.40m). Eftersom han hoppade så spänt och var inte alls på humör på Lördagen så kände jag att det var bäst att bara göra det enkelt för honom. Och denna dag var han mycket gladare och var inte alls lika spänd och det gick att svänga honom utan att han flöt ut och blev arg.
 
Vi lyckades rida en felfri runda men var alldeles för långsamma för att få en placering. Men jag är bara glad att gammelmannen skötte sig!
 
 
 
Så helgen har haft lite blandade resultat, men jag är faktiskt ganska så nöjd med min ridning i de flesta rundor, men jag förstår också att Castro blev arg på mig efter vad jag gjorde i omhoppningen på Fredagen.
 
Dock så tycker jag att Castro var lite lite tjock i båda frambenen, i vanliga fall brukar han ha helt klockrena ben, men i helgen var de inte riktigt så fina som de brukar vara. Även i morse när hästarna hade stått inne på natten så var de lite ifyllda, han reagerar ingenting när jag klämmer på senorna, men ja det är väl något jag får ha koll på nu ett tag och vara noggrann med Magneter, Back on Track och kylning osv, sen får han väl ta det lite lugnt nu ett tag också. :)
 
 
 
 
Foto: Martinsvard.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0